sâmbătă, 3 septembrie 2016

TOAMNA-MI INEACA SUFLETUL.. SUFLETUL IN FUM

STIU CA MULTI DINTRE DOMNIILE VOASTRE MI-ATI DUS DORUL! SI,LA FEL DE SINCER, NU MA MAI MIRA DEMULT "DORUL" UNORA FATA DE UMILA MEA PERSOANA! AM CALATORIT, LA BRAT CU "VARA OFILITA", DAR AVAND IN DREAPTA MEA "TOAMNA CEA TANARA SI FIERBINTE". PE UNDE? PRIN TARA MEA, A TA, A TUTUROR CELOR CARE (INCA) MAI IUBESC  "ROMANICA NOASTRA..." PAI AM  CAM  AVUT PARTE IN ALE MELE PREUMBLARI DE SURPRIZE ATAT PLACUTE, CAT SI DE UNELE URAT MIROSITOARE, INTOCMAI CA O GROAPA DE GUNOI!... OF, DAR HAI SA LE IAU PE RAND; NU DE ALTA, DAR POATE MACAR ASA, SI EI O SA POATA A-SI LUA NOTITE... "DIRECT PE CURAT"... CUM SE MAI ZICEA ODINIOARA!
Am sa incep insa cu "FINALUL"... caci deh, de la o vreme cam asa se incepe si pe aci... Deci, in presa de vineri dimineata, domnul acela pe care mai curand il stiu ca TOLO.RO a mai devoalat un lucru "URAT MIROSITOR" din SUCEAVA mea draga:
 "Al treilea nou-născut moare cu infecție în Spitalul Județean Suceava! Tatăl acuză autoritățile că ascund cauza comună a deceselor: piocianicul!"
Insa, E.U. unul nu am sa ma pun sa vorbesc despre asta acum! Desi, asta ..."APASA" acum, tot pe umerii unuia GHEORGHE... si FLUTUR! Cum care? Ala care ne spunea candva de "GRIPA. GRIPA AVIARA..." Sau ati uitat? 

"BAIETUL" acesta se pare ca nu incepu taman OK mandatul asta... "AL DOILEA"! Pai sa ai pe langa PROBLEMA gropilor... DE GUNOI... si problema cu spitalul judetean... asta, aduce intocmai ca  reclama de la  tv: "VIITORUL (NU PREA) SUNA GHINI?!"

Dar,va rog sa revenim la "OILE NOASTRE" si sa va spun... din mersul "MASINII TIMPULUI" ce s-a intamplat sau s-a uitat, prin BUCOVINA noastra! Pai s-a uitat de BUNUL SIMT, la unii dintre noi chiar la MAXIM... Dar, despre acest lucru, si despre multe altele ... intr-o alta POVESTE, din "TARA MEA DE POVESTE..."
SI, PENTRU CA TOT SUNT CU VOI, CU TOTII, LA O CANA DE AFINATA.... HAI SA INCHEIEM "POVESTEA DE AZI" INTR-UN TON GLUMET...
CONTINUAREA   DIN TITLUL,  AR CAM "SUNA" ASA;

"Toamna-mi îneacă sufletul în fum...
Toamna-mi poartă-n suflet roiuri de frunzare.
Dansul trist al toamnei îl dansăm acum,
Tragică beţie, moale legănare..."

4 comentarii:

  1. Este ca un pastel, in scris, un loc unde fumul de brad de Bucovina parca se intrezareste... Cat il priveste pe "don" Flutur, nimic mai adevarat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Afinata e pentru toata lumea, Suceava insa sufera... poate de singuratate prematura, poate de altceva!

    RăspundețiȘtergere
  3. Toamna e in fum... dar si innecata!... Sau este abia inceputul innecului?! Te rog raspunde-mi...

    RăspundețiȘtergere
  4. PRECUM O DESCRIERE DE ÎNCEPUT DE TOAMNA, LA CARE MAI LIPSESTE UN MIROS DE FOC DE SOBA, CU UN GIN ARS ÎN FATĂ!

    RăspundețiȘtergere